Steeds meer bedrijven, in welke branche dan ook, maken gebruik van Serious Gaming. De markt voor Serious Gaming is hierdoor de laatste jaren sterk gegroeid. Bij het begrip “games” denken mensen vaak aan spelende kinderen of bekende spelmerken. Maar Serious Gaming kan ook gebruikt worden voor simulaties, sollicitatieprocedures, onderwijs, prototyping of het overbrengen van berichten.

Tijdens de 6e Euregionale Masterclass, die Fontys Crossing Borders en Business Club Maas Rhein op maandag 10 december organiseert, wordt er op interactieve wijze ingegaan op de verschillende toepassingen van Serious Gaming. Ook de kansen die het voor bedrijven en studenten in de Euregio biedt komen aan bod.

Sue Bohle, voorzitter van de Serious Gaming Association, verklaart dat de marktomzet van Serious Gaming tussen 2010 en 2016 van 2 miljard naar 10 miljard dollar is gestegen. In 2020 wordt een omzet van 15 miljard dollar verwacht. Serious Gaming is dus een sterk groeiende industrie. Ook blijkt uit verbeterde onderwijsresultaten dat studenten positief reageren op leermethodes die gebaseerd zijn op spellen.

Programma

Het programma ziet er als volgt uit:

15.30    Inloop

16.00    Welkom en inleiding

16.15    Presentatie van Manuel Fritsch, speeljournalist en blogger, over de invloed van Gaming op studenten en het bedrijfsleven in Duitsland en Nederland

17.00   Presentatie van Jochum Reuter over Business Simulations en hun betekenis voor bedrijven in de grensregio en aanspelen van het Spel “Fresh Connection”

17.40    Discussie en korte presentatie van gaming-project

17.50    Afsluiting

18.00    Einde

Aanmelding

Geïnteresseerden kunnen zich hier aanmelden.

X